06 november 2006

Skolan, snor och ny piercing

Jag hade skrivit ett tokbra, jättelångt blogginlägg, och så blev det nåt tyjall på blogger. Det händer BARA när man använder explorer! Men jag får väl försöka igen, fastän jag inte riktigt minns hur det var,... Anyway!


"Lasse på Fritids - ett praktikfall


Lasse går i gymnasiet i Torstad och gör praktik på en fritids på en skola i samma stad. Under sin praktikperiod har han på kort tid fått en bra kontakt med barnen, men råkat i mer eller mindre öppen konflikt med flera personer ibland personalen. Enligt Lasse själv "behandlade personalen honom som ett barn". Personalens version är helt annorlunda: Lasse tar visserligen många och snabba initiativ, men frågar aldrig någon i personalen om hur man ska göra. Ofta blir det galet, t ex då Lasse "lyckas" med att redan första dagen råka i konflikt med en stressad förälder som ska hämta sin son, vilken tappat bort sin medhavda hockeyklubba. Försöker någon i personalen att försiktigt tillrättavisa Lasse, så blir han genast lätt aggressiv"... blablabla


Tråkig text, men grejen är den här. Jag har TRÄFFAT Lasse!Lasse är nöjd så länge han får bossa, och fungerar bra ihop med folk under denna förutsättning, men Lasse tror sig vara felfri, och lägger skulden till alla problem på andra. Helst på så många som möjligt. Lasse saknar totalt empati, och kan inte läsa av folk för fem öre.Underförstått i denna text tycker Lasse om att Dominera och trycka ner andra, och vägrar ta in kritik.


Anyway. Nog om Lasse. Lasse är från och med nu mitt kodord för alla er fittor och kukar som jag är sur på eller tycker illa om, eller på annat sätt har ett horn i sidan till. Mest för att jag såg att min lärobok handlade om honom.


Imorgon har jag prov i arbetssätt och lärande, och det var i läroboken jag hittade exemplet om Lasse.I arbetssätt och Lärande har jag snyggmartin. Han och sötmarkus(som jag inte hittat nån bild av) är lite vad som gör skolan värd att gå till. Lätt de bästa lärarna, och helt klart de som är skönast att vila ögonen på.Jag har en sjysst klass också (till största delen iallafall).Idag var jag med Rosanna i stan och följde med när hon piercade sig på nåt mindre seriöst ställe. Egentligen ville hon ha en septum, men piercern (eller frisören) ville inte göra något hål så högt upp som hon ville ha det, så hon fick en vertikal bridge istället. Det blev snorfint.
På tal om snor är hela mitt huvud fyllt med sån't. ganska så skitjobbigt. Jag snyter mig minst en ång i kvarten, och det är sugigt!


Jag hade skrivit en massa mer, men som sagt. Blogger är cepigt, vilket är fine när man använder firefox, men explorer hatar mig litet.


Min kamera funkar inte förresten, så det lär bli dåligt med videobloggar och bilder i bilddagboken i fortsättningen också. Jag säger till när allt är chill igen : )


Take Care!

1 kommentar:

Anonym sa...

I read this post completely regarding the resemblance of newest and previous technologies, it's amazing article.

my page - as explained here