06 november 2006

Dagen börjar med:

En skål flingor i fil, en kiwi, en kvarts apelsin, en kopp thé, ett glas apelsinjuice och en klase bananer.
Åtminstone enligt kellogs specialK. Det såg jag på en flingburk imorse.
Vem orkar smälla i sig allt det på mimndre än en kvarts dygn? Nääe, tacka vet jag frukost bestående av en kopp thé hemma, och en i skolan.

Lite mer än än vecka sedan jag skrev... Så... På fredagen skaffade jag mig en ny mössa : )

scen 1: lektion i arbetssätt och lärande. fasaden på skolans utsida renoveras och byggarbetare går förbi fönstret på byggnasställning med jämna mellanrum

Jessica: (pekar ut) Titta vilken fin mössa han har! Och han också! Jag vill ha deras mössor.
Någon i klassen: Byt med honom då.
Jessica: det kan jag ju inte. De jobbar ju.

scen 2: lektionen slut. byggarbetarna har paus.
Klasskamrat: Jessica! De har tagit en paus. Nu kan du fråga.
Jessica: (öppnar fönstret och sticker ut huvudet.) Hej! Vill nån av er byta mössa med mig, för jag tycker att era mössor är mycket finare än min. Jag har en kattmössa. (visar mössan)
(Byggkillarna mumlar lite)
Byggkille 1: Jo, men den är jävligt svettig.
Jessica: Det gör inget, jnag kan tvätta den innan jag använder den.
(Byggkille 1 och Jessica byter mössa)

Så fick jag en fin stickad brun mössa. Den var min i en vecka. I lördags tappade jag den på Göteborgs central, på kungsbackapendeln, eller någonstans mellan Kållered station och Lindas hus.

Samma kväll som jag bytt till mig mössan var det parteii i Sätila. Skojigt skjojigt. or so I've heard typ. Jag fick tydligen i mig ungefär ett dricksglas vodka i form av ett gäng shottar. Fyra av mina öl, samt ett par som jag fick av nån annan, avrundat med en smirnoff iceliknande dryck.
Välkommen Jessicas första bakfylla.
Sedan var jag jääävligt passiv under resten av helgen har jag för mig. Under veckan har jag varit tokförkyld och praktiserat. Sjukt kul har jag haft. Och i Fredags var jag med Urkel och Mr. Twig.
På lördagen var jag inne i stan, och tog en sväng in på Lush och köpte en flaska snow fairy, som luktar mumsast i världen, en kaka Ultimate shine, och som strössel på glassen köpte Linda en American Cream, vilken gör den nästan hälften så billig. Glad Jessica.
Dessvärre tappade jag ju sedan mössan.
Sedan drog vi till Frida, och såg nån film förmodar jag. Vi åt massa chips och popcorn iallafall så...
Sen drog Jessica tyvärr, men Jag, Linda och Frida hade kul som attan i alla fall. The two blondes satt och bet i varsin tröja för att dämpa skrattkaskaderna. Helt bra!
Dessvärre missade jag tåget på kvällen vilket innebar att jag fick vänta i en timme på nästa.
Helt jobbigt.
Igår spelade jag tvspel. I massor! Zelda is the shit.
Jeje... Das was alles tror jag.
Nu är jag tillbaka i skolan iallafall.

Take Care!

Inga kommentarer: