20 september 2006

Funderade på att göra en ordentlig blogg men...

Men jag kom på att jag har absolut inget att berätta om. Eller jag skulle kunna berätta om, men det är bara en massa Stephantjafs, frölundatjafs och annat tråkigt.
Kanske kan nämna en bra serie böcker.
En komikers uppväxt
Ett ufo gör entre
Jenny
Superbra böcker alla tre, verkligen. En komikers uppväxt uppskattas ofta först när man läst ut den tror jag. Det var den första av de tre jag läste. Sedan läste jag Jenny. På en dag! Eller... En eftermiddag, kväll till och med.
Igår började jag med Ett ufo gör entre. Skulle nog varit klar om det inte varit för att jag varit i skolan, och för att det var fullt på vagnen hit, s jag inte kunde sätta mig och läsa.
Hursomhelst. Alla böckerna handlar om halvfinska Juha Lindström, som bor i Sävbyholm. Eller... Jenny handlar snarare om halvfinska komikern Juha Lindström, som flyttat från Sävbyholm, och skriver brev till en barndomsvän.
En komikers uppväxt är skriven nästan uteslutande från Juhas synvinkel, utom ibland, då man betraktar allt genom Jennys ögon istället. Boken utspelar sig då de går i mellanstadiet.
Ett Ufo gör entré behandlar fler personers syn på sig själva och varandra. Nu går Juha och Jenny i högstadiet och vi får läsa om dem, Charlotte och Roy. Det känns som att jag borde nämna någon mer. Hursomhelst. Vi befinner oss i deras högstadietid. strax efter decennieskiftet 79-80 och det är hormoner, lögner om sexuella erfarenheter, anorexi och supertajta svarta jeans.
Jenny är även denna skriven ur Juhas perspektiv. Tjugo eller tjugofem år senare, då han fått reda på något hemskt.

Faktiskt. Läs!

Jaja... Hursomhelst.
Jag har spelat in material för typ fyra videobloggar, men jag har en dålig självbildsperiod, så jag vill inte lägga upp några aktuella bilder av mig. Sorry. Ni får vänta tills jag skiter i vad folk tycker igen.

Jag har pissont i fötterna förresten. Gått i högklackat hela dagen. Och de skorna är jobbiga efter tjugo minuter.
Och inte har jag jobbat med matten som jag borde. Får väl ta en snabb sväng över boken innan jag går och lägger mig. Annars har jag ju faktiskt mattelektion imorgon, så det är egentligen ingen panik.
Imorgon ska jag har min NBCväska som är så fn, som jag haft i minst nåt år, men som jag aldrig använt. Men nu jävlar ska det hända! Jack ska få se världen : ) Woopie!


Näpp! Dags att göra nytta!

Take Care!

Inga kommentarer: