02 augusti 2006

Mitt sextionde inlägg

Detta är det sextionde inlägget på denna bloggen (fanfar eller nåt)
Jag har varit mycket i Kållered det sista. Mår i ärlighetens namn inget vidare alls och kände av det så fort jag kom hem igen förut. Men hursomhelst. Därav att det har varit snålt med uppdateringar i bloggen.

Hursomhaver. I Lördags kom Jessica hem från Åland, men jag träffade henne inte då. Marcus hade väl första tjing.
Men jag hade det lika gött ändå.
Åkte in till Lush en stund innan de stängde, och gick till BK med Linda och käkade ett Veggiemeal. Linda käkade nåt macdonaldsäckelpäckel : )
Sen åkte vi till Kållered och sedan upp till Tulebosjön och badade med hennes mor och syster. Alltså. Jag är riktigt fond of Monica. Linda kan säga vad hon vill, men jag diggar the monk : )
Sen hyrde vi skeleton key och kissade i trosorna i Saras rum där vi buckrat upp med massa gotter.
I Söndags we (jag och Linda) got to see her. Jag kilade upp till Rätta numret på rätta gården och ringde på den rätta dörren. Herr Matsson öppnade. Honom diggar vi. Det är lustigt hur vissa familjer är helt suveräna hela drösen, medan andra familjer verkar så olika att det är svårt att tro att de härstammar från samma släkte.
Jaja. Hursomhaver.
Sen kom Linda också, och så tjötade vi lite och sådär som tjejer gör när de inte setts på ett tag.
Sedan ringde Frida och bjöd hem oss på film. Det tackar man ju aldrig nej till.
På vägen dit gick vi dock till K-center, för Jessica ville kika på Jeans. Hon hittade inga, men köpte världens sötaste klänning, och hon är dressed to kill i den. Guuud så snyggig hon är. She can pull anything off!
Jag har en bild på mobilen (Har lånat mobil nu, eftersom en knapp på min är ceeepeee) men irporten till datorn bråkar med mig, så jag kan tyvärr inte visa er : (

Jaja. Vi köpte med ett tolvpack menthos och knallade upp till rätta numret på rätta gatan.
Där satt Frida och åt. Hon hade blivit satt på städning och inte hunnit äta innan vi kom (intressant va? Ni får tåla detta, för det är missinassen och jag är inte trött).
Sen såg vi Eurotrip, som är så rolig att jag skrattar riktigt gubbigt. Och sen såg vi School of rock, som jag aldrig tänker tröttna på, för den är the shit!
Sen blev klockan sen och jag skulle bege mig till Brorsan innan alla somnade där, så jag, Jessica och Linda, tog svängen förbi Linda, släppte av henne, och återstoden av oss gick hemåt (eller... Jag åt brorsan och Annahållet, men det är samma håll som Jessicas hemåthåll)

Måndag har jag inte mycket minne av, så jag gissar att jag inte gjorde nåt särskilt.
Eller vänta nu... Det kanske var i Söndags jag var och badade, för det jag nyss beskrev var i Måndags... SÅ var det.
Och idag jobbade Linda själv för första gången, så Jag och Jessica åkte dit, men först kikade vi på Åhlens och Movieline.
När vi kom till Lush var Frida med bror där. De gick dock ganska snart, eftersom Frida skulle köpa jeans.
Jag och Jessica stannade dock. Efter en stund kom Sara (lindas syrra that is) med en kompis och var därinne en stund, och sedan kom Frida och Johan tillbaka. Frida hade köpt ett par fina dieseljeans med rosa kant på insidan av byxbenet.

De gick dock rätt snart på grund av att de hade ett tåg att passa.
Sen stängde Linda butiken alldeles själv (Eller... Jag och Jessica hjälpte till och sinkade henne)

Sen stack vi och åt, och sedan tog vi vagnen ut på Hisingen för att hitta till Lindas eventuella nya arbetsplats's head quarters typ. Sedan gick vi till Drottningtorget och hoppade på sjuan hit.
Jag duschade och vi var dötrötta, men Jessica fick iallafall hälsat på Sushi.

Tjejorna åkte rätt snart dock, eftersom vi alla tre var helt mörbultade typ. Skräpmat gör en snigelseg alltså.

När de stuckit kikade jag lite på youtube, och bestämde mig för att videoblogga.


That's it. Nu har jag berättat vad jag gjort det sista. Eller... Jag har hoppat över en del promenixer till K-centersidan med Anna, men jag ror inte att ni orkar läsa mer... Rätt?
Jag skulle kunna skriva mer, men tror att jag bör lägga mig. Kanske ska med Jessica och Linda till Second handaffären i Mölndal imorgon, och sedan ska jag till Ungdomsmottagningen.
Men först måste jag köpa kattmat. Och så ska jag försöka vara lite duktig och ringa farmor. har inte pratat me henne på hela sommaren. Helt knäppt!

På lördag spelar Rikard Wolff... Nu har jag sällskap : )
Ska du göra något särskilt under Göteborgskalaset?


Take Care!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flickor,flickor,flickor ni skulle ju vara duktiga och gå till Hisingen..
åå trevligt till secondhand affären,trevligt. Titta lite för mig med är du gullig...
Det var ju kul att du fått sällskap på lörd
syns sen..
kram Anna

the psycho brunette sa...

Men vi gick ju FRÅN Hisingen istället: ) Vi blev så proppmätta och jag fick dessutom ont i magen, för det fanns inga veggieburgers, så jag fick ta en macdonaldsmeny istället.
Vet inte om jag följer med till second handen, för jag vaknade precis, och det skulle bli vid tolv...

Frida sa...

att du nämnde den rosa kanten som jag på något vänster lyckades missa.menas det med att det var fint eller fult?måste veta om jag vågar gå med upprullade ben änna^^

the psycho brunette sa...

Haha! Jag menade bara att det var en rosa kant där. Det gör inte byxorna fula : )