18 augusti 2006

Upddaterat! Lördag 02.02

Jag tror att min katt tänker bajsa bäbisar! :/
Hon beter sig jätteunderligt.
När jag precis hade tömt kattlådan och skulle in i duschen fick hon flipp och började gapa och skrika. Sen letade hon efter nån mjuk stans att lägga sig.
Jag tömde nedersta lådan i en garderbok hon fann lämplig och lade dit en kudde täckt med hadduk och så. Sen har hon legat där praktiskt taget hela tiden.

Och hon HAR blivit tjockare. Det tycker iallafall jag.

---------

Jag lovar att uppdatera här senare, så vi får veta om något händer.
Får gå och kolla till Sebbie.

---------

Allting okej! Eller, det beror på hur man ser det. Räknade ut att det bara var sju veckor sedan "incidenten" kan ha ägt rum, så det var ju helt klart missfall det var tal om. Ringde, efter att brorsan gett mig numret, till en av mammas gamla kompisar, som är kattuppfödare (eller var iallafall) och fick tips och råd och lärde mig att katter har två livmodrar.
Men men. Allt är under kontroll. Missfallet kan vara i bara en av livmodrarna, och då finns chansen/risken att det kommer ungar om två veckor ändå, men om hon blir dålig kan det vara livmoderinflammation, och då får jag springa till veterinären (har egentligen inte pengar till det, och det är därför det får vänta, men hon är ändå min bäbis, och jag vill inte att det ska hända henne något)

Jaja. No danger on the roof med andra ord : )

Stay tuned (a.k.a titta ovanför) for new post : )

Take Care!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kattvalpar!