19 augusti 2006

The past few days.

Okej. Har varit hemma ganska mycket denna veckan. Quite impressive huh?
Men jag har inte gjort ett j*vla dugg typ. Ja, okej, jag tvättade i torsdags, himla duktigt.
Och igår (just det, det är efter midnatt och därmed lördag, jag är alltid osäker på jvad jag ska skriva när jag skriver på natten) så vaknade jag elva (Yeej! Sex timmars sömn!) och gjorde ingenting på en stund. Sedan gick jag och tömde kattlådan (våra katter skiter onormalt mycket) och sedan skulle jag duscha, men det var då Sebbie började tjata.

Just ja... Sex timmars sömn där... ja, jag somnade först fem, men doom on me när jag gick och lade mig typ tre. Satt uppe till denna sena timme och glodde en massa i diskutionsforumet på disneyfilmsidan och kikade på youtube efter nya videobloggar (länken är till vlogen jag postat i tidigare inlägg, men klickar ni på den kan ni hitta två till som jag gjort). Jag vill förresten göra fler, men vet inte vad jag ska prata om, så tipsa gärna. Vadsomhelst är fine : )
Men men. Vad jag vill ha sagt är: Kan du inte somna - sätt dig aldrig, aldrig - vid datorn, kej?

Jaja. Back to dagen : )
När jag väl fått duschat, Totto hade vaknat och jag hade bett honom kolla till Sebbie då och då, så gick jag ner till Frölunda torg för att möta Jessica, som lovat följa med mig till indiska för inköp av linnen och byxor. Jag hade typ två par byxor jag gillade och ungefär lika många linnen. Visst. Jag har mycket kläder, men allt är fult, obekvämt, trasigt eller för litet, kort eller stort - Sucks. Borde köpa nya skor också, men det får vänta till nästa cashdrop, för nu har jag inte råd, och jag har ju faktiskt mina söta blommiga skor, och en hel del som jag inte gillar/kan ha för att det inte passar med högklackade stövlar till jeans, eller tjugohåls kängor i augusti. Däremot har det visat sig att jag och Jessica har samma skostorlek, så nu vet jag vem jag ska ända mig till för lån : )

Ehm... Just det... Frölunda torg pratade jag om, och inte min garderob.

Indiska har halva reapriset på en massa nu (heaven<3) men jag hittade inget som passade mig bland de grejerna. Hittade dock tre billiga linnen och ett ganska billigt linnen, samt två halsband som jag köpte. Så kom Linda också. Jag och Jessica var hungriga (jag hade varken ätit eller druckit under dagen och klockan närmade sig fem) och Linda var dålig så vi var ju inget jättepartande gäng, men vi släpade oss in på h&m också (de har billiga sunsilkschampoon nu *tipsa*) och där köpte jag schampoo, balsam och nån mirakelantiplattgegga till håret och ett par byxor. Jessica köpte detsamma minus byxor och plus lite hårsnoddar (hon köpte för övrigt en finfin hatt på indiska) och Linda köpte strumpor och nåt mer tror jag. Jag borde också köpt strumpor. Jag har nästan bara svarta strumpor och har slutat sortera dem, så jag har nästan alltid ett par som egentligen inte hör ihop (skriv ner det nu hörrni, så ni kommer ihåg :p) men jag typ "Va? Strumpor? Näääe, det är ju nödvändigt och inte tjejigt. Usch och fy!".
Sen gick vi in på hemköp och köpte tacoshit och äpplen, men ost glömde vi. Men det var okej, för vi hade gräddfil, så vi gick inte fettfria : )

Sen åkte vi spårvagnen den enda hållplatsen och gick uppför helvetesbacken utanför huset.
Väl inne i lägenheten började vi med maten (Tacos med quornfärs är enligt mig tokigt mycket godare än med köttfärs), och bakade smulpaj. Sen kom Ida, och efter en stund kom Victor hem också. De skulle åka och bada. Jag, Jessica och Linda åt istället och såg på Road trip. Only problem is... Vi blev badsugna!
Linda ringde sin mor, och vi fick skjuts till Tulebosjön. Efter ett ganska snabbt dopp (Augustikall sjö) så åkte vi till Linda där vi käkade moccarutor som Jessicas mamma bakat (Tack Pia, om du läser detta, de var mums fillibabba) och såg Pirates : ) Lite Johnny är ju aldrig dumt.

Sen hämtade Murcas Jessica på sin moppe och jag traskade hit (till Anna och Magnus, that is). Det var typ fjortissamling i Centrum. Helt läskigt så jag drog upp volymen på mp3n så jag inte skulle höra om någon hejade.

Så... That's basically it, men jag tycker ni har fått veta en hel del ändå. En hel del onödiga saker också... Vill ni veta mer?

Nu suckar ni nog, men här kommer ändå:

Oviktiga sanningar om Jessica!
  • Jag är rädd för spöken (har inte varit det länge, men nu ser jag dem överallt)
  • Jag borstar tungan, OCH använder tungskrapa
  • Jag kliar alltid hål på sårskorpor
  • Jag har väldiga problem med att beskriva mig själv
  • Särskilt på ett positivt sätt
  • Jag har haft grym polisskräck, men har börjat komma över det
  • Är istället rädd för följande:
    • höjder
    • kryp
    • reptiler
    • trånga utrymmen
    • mycket folk
    • spöken (as I told you)
    • fiskdisken i affären (alla tomma ögon - huuh)
    • blod
  • Om jag har ont någonstans så utmanar jag alltid smärtan (typ trycker på blåmärken)
  • Jag är oerhört konflikträdd
Ehm... Nu kommer jag inte på nåt mer... Sorry. Kan jag få lite ointressant fakta om dig?

Nu tror jag att jag ska bädda och lägga mig, för mina ben börjar bli lite geléaktiga, så jag antar att jag är trött.
Godnatt och förstås:

Take Care! (hur löjligt på en skala är det att jag skriver såhär JÄMT?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh. Det är så sant som det är sagt. Var ju fan sjukt mycket fjortisar i centrum igår. >< Men iofs, så är väl inte det så ovanligt. Tacos istheshit.

the psycho brunette sa...

De tar väl farväl av sommarlovet kan jag tro