06 augusti 2006

Om Spöken

Okej. Jag har aldrig varit speciellt inställd på att spöken finns, men så gick ett program på tv förut som Anna brukar kolla på, och hon berättade att folkhögskolan hon gått på hade ett spöke. Vita frun. Detta spöke känner jag till sedan tidigare från ett gammalt tvprogram som hette "det spökar". Hon skrämde upp mig litegranna med historier om knarrande trappor som ingen går i och sådär, och jag funderade på varför vita frun gick igen, då jag glömt det. Så jag googlade. Hittade en del fakta om andra spöken,men inte just denna vita frun. Andra vita fruar, men inte rätt.
Hittade lite annat också. Via susning bland annat.
Länk 1 (varning för fuling i slutet - you'll know when)
Länk 2 (Artikel i aftonbladet)
Länk 3 (Bilder av spöken en bra bit ner)
Länk 4 (Fakta om kända svenska spöken)
Länk 5 (Jag såg inte, men det ska vara en flicka där nånstans, nu när jag läst att hon ska synas för första gången efter fyra sekunder tycker jag mig se någonting, men det kan vara vanlig noja)


SJälvklart fann jag en hel del sån't här på vägen



KLockan är tjugo i två, och jag ska sova... Fan heller säger jag! Jag ska titta på Emil I Lönneberga!


Take Care!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävlar! Fan va rädd jag blev, jag höll på att börja gråta, på riktigt!! Och jag sitter på jobbet, det funkar ju inte riktigt.. Urs!!