24 juli 2006

Dagens låt.

Nu har jag lagt in bilder på datorn, men de blev så fula allihop, så jag besparar er besväret att kolla igenom dem.

Däremot vill jag bjuda er på en grymt rörande scen ur Futuramas fjärde säsong. Det är sista scenen i avsnittet "Jurassic bark"
Ni som missat Futurama: Philip J. Fry är en kille som jobbar som pizzautkörare på Panuccis Pizza. På nyårsaftonen 1999-2000 får han en utkörning som visar sig ha varit en busringning. Han har hamnat på nån form av lab. Han beslutar sig för att äta pizzan själv, men när han väger på stolen han sitter på trillar han in i en tub, vilken slås igen, och visar sig vara en maskin för kryoteknisk nedfrysning. 1000 år senare tinas Fry och befinner sig i en ny tid och får skaffa nya vänner och nytt jobb. Dessa vänner blir Leela, en cyklop, Bender, en robot, och Professor Farnsworth, Fry's brorsonsonsonsonson...

I detta avsnittet har rester av en fossil pizzeria (Pannuccis) påfunnits i ruinerna av gamla new york. I dessa ruiner har en förstenad hund hittats. Hunden känner Fry, när han ser inslaget på tv, igen som en strkarhund han tog som sin egen 1997. Han kämpar för att få tag på fossilen och lyckas. Professorn berättar att han nog kan klona hunden så att Fry får tillbaka sin hund.
Men när kloningen ska till att ta plats får Fry reda på att hunden levde till tolv år efter Frys försvinnande, och han ångrar sig i tron att hunden glömt av honom.




Och undrar ni varför jag ville berätta detta, så är det för att låten som spelas är dagens låt : )
Connie Francis - I will wait for you

4 kommentarer:

maruschka sa...

Är man trött när man börjar grina i slutet av filmen?...*suck*

the psycho brunette sa...

Det behöver man alls inte vara. Det är bara en krypigt rörande scen...

Anonym sa...

Typ.. För att göra en lång historia kort..? Men det var kul att läsa.. Har by the way alla futuramaboxarna hemma, om du vill låna. De är Andreas men jag räknar fortfarande allt som "vårat" Illa nog. Kössen.

the psycho brunette sa...

Jag har dem jag med : )