02 juli 2006

Jessicas Bekännelse...

Jag vill flytta ifrån Göteborg.
Jag tycker inte om er... Förmodligen. De flesta av er som regelbundet läser min blogg... Jorå...
Men er som jag tycker om kan nästan räknas på en hand.
Sen finns det ett gäng med folk här som jag liksom inte. Ja, jag vet inte... De bara är liksom. Och sen majoriteten... De som får mig att må dåligt.
I Göteborg med omnejd är det alltså så att de flesta jag känner får mig att må dåligt eller känna mig obehaglig till mods på ett eller annat sätt. Några som jag varit orättvis mot, och har dåligt samvete folk, men desto fler som felbedömt mig, behandlat mig orättvist eller känslomässigt misshandlat mig.
Jag tror inte att ni som jag mår dåligt av det vet om det så, men ni få som får mig att må bra. Ni vet nog om det iallafall. Det är tack vare er jag är kvar här. Och på grund av min taskiga ekonomi. Annars hade jag absolut flyttat. Varsomhelst. Helsingborg, Norrbotten, Linköping, Mora... Ja, vart fan som helst. Bara jag fick komma bort från Göteborg. Men så finns det ju de där få personerna jag inte skulle klara mig utan. Jag värdesätter er så högt!
Det finns fortfarande de dagar som jag inte klarar av att se mig i spegeln, för att jag hatar att se den där fega personen som inte säger ifrån till alla idioter, som stannar kvar och låter sig stampas på och som låtsas må bra när det känns som om hela världen rämnar.

God Knows I Want To Break Free!

Inga kommentarer: