05 juni 2006

2006 - Böckernas år?

Alltså... Jag vet att två böcker på ett halvår inte är så mycket att skryta med, men det är ändå mer än vad jag brukar läsa...

De böcker jag avslutat är Harry Potter och... Fenixorden? Nej, flammande bägaren. Fenixorden ligger i en påse i hallen och väntar på att bli utläst. Har typ tjugo sidor kvar.
I Fredags lånade jag Gardells "Mormor gråter, och andra texter" eller nåt sånt. Den läste jag ut på bussen till Viktor igår.
Så det är de två böcker jag läst ut, och de som jag nu har hemma som ska läsas är Harry Potter och Fenixorden, Liftarens Guide till Galaxen (samlingsvolymen), En novellsamling av Stephen King, Vinterverk av densamme, fast där ska jag bara läsa första novellen "Höstgärning" som filmen Stand by me är baserad på. Och så är det flugornas herre. Jag har gett upp den jag hade och ska börja om på denna, med normalstor text, så det går att läsa på bussen.

Så nu, om ni ursäktar, har jag faktiskt inte tid att sitta här, utan nu ska jag sätta mig på sängöverkastet, käka mariekex, dricka aquador lime och läsa... Harry Potter.


Take Care!

Inga kommentarer: