21 juni 2006

Det är faktiskt värt det!

Klockan är tio över nio, och vad gör jag? Jag sitter vid Victors dator och käkar McBagel och dricker äpplejuice. Varför? För att jag vill! OCh för att det ligger en karl i min säng, som jag inte vill väcka genom att sitta vid min dator.

Ska nog ta detta från början.
För säkert ett år sedan var jag och Jenny på väg till Gekås, och stannade på ett mac donalds vid motorvägen i Halland. Klockan var tidigt, så frukost var vad som erbjöds.
Jag provade MacBageln, och den var Smokin'!
Så nu har jag varit sugen på en sån i minst en vecka, så igår ställde jag mobilen på alarm för klockan åtta denna fina morgon.
Fem somnade jag.
Hursomhaver.
Jag gick upp klockan åtta, gick ner till tvättstugan för att kolla om den händelsevis var tom (har tvättid elva, men är det tomt så kan man ju köra ett par extra maskiner liksom) men icke.
Så jag gick upp igen, bytte ut tvättnyckeln mot axelväskan, och tofflorna mot ett par sneakers och traskade ner till dunken. (Inte dunken på torget. Nääe, den vid rondellen, för där vet jag att de har frukost)
Väl där frågade jag om de tar maestro, men döm om min förvåning, eller vad det heter (varifrån kommer det löjliga uttrycket egentligen?) De berättade att om de drar kortet dras inte pengar från mitt konto eller nåt sån't...
Men men. Vill Jessica ha Macdonaldsfrukost, så ska hon också ha det!
Så jag traskade bort till Frölunda torg (jag menar, hur långt kan det vara? 300-350 steg tops?) och tog ut en hundralapp.
Sen traskade jag tillbaka de trehundra stegen (lita inte på min uppskattningsförmåga, den är inte känd för att vara vidare bra) och in på macdonalds och beställde två stycken meny 4 utan latte, men med juice(har precis ätit upp en bagel, och druckit en juice. Har kvar två yoghurtar, en bagel och en till juice, men är proppmätt)
När jag fått dem gick jag hem, och satte mig vid Victors dator för att äta :p

Nu ska jag smsa Linda och be henne köpa ut badbomber åt mig.
Nån som vill hitta på nåt idag förresten?

Take Care!

Inga kommentarer: