20 juni 2006

Jag är sjuk, men duktig!

Jupp. Jag är jättedålig... Min hals hatar mig.
Festivalvirus.
På väg hem fick jag ont i halsen. Sen har det bara blivit värre.
Idag skulle jag åkt till Ullared med syrran, men fick hoppa över det, på grund av halsen. I morse kunde jag knappt andas. Än mindre prata när syrran ringde mig.
Men jag har iallafall fått gjort litegranna idag.
Jag har handlat lite mjöl och ätbart, köpt lite sytråd (svart, vit och ljusblå),spolar och säkerhetsnålar, samt städat mitt rum och satt upp krokar på en vägg... Inte illa för en sjukling va?

Lagade ett par t-shirts åt pojkarna med den nyinköpta tråden, och ett par byxor åt Totto också. Och jag som inte kan sy!
Men byxorna blev jag nästan nöjd med faktiskt : )


Vad som är riktigt illa är att jag var duktig igår också!
Jag är deffinitivt sjuk!
Igår handlade jagfan en hel massa. Typ margarin, ost, salt, fyra kilo spaghetti och lite annat som behövdes. Och en del som inte behövdes men som är skönt/trevligt att ha. Sen gräddade jag och Jenny pannkakor, käkade os mätta på pannkakor med glass och hallonsylt, och gav sedan resten till Victor. Sen kom Linda, och så gjorde vi ingenting. Sen åkte Jenny och efter en stund fick jag och Linda med Grabbarna ut och spela ett par omgångar kubb, men det regnade så vi gick snart in igen. Dessutom skulle ju killarna upp. Sen följde jag Linda till bussen, eftersom jag inte orkade åka med till Kållered, sen gick jag hem, surfade förmodligen, och gick sen och la mig.

Nu om en stund ska jag och Victor käka chokladpudding och grädde som jag fixat, och kanske se nån film eller så...


Take Care!

Inga kommentarer: