28 juni 2006

Jag vill ha frukost.

Jag sitter, inlåst med katten, på mitt rum. Hon är jättesur för att hon inte får gå ut. Och jag är jättehungrig för jag har inte ätit något än. Okejs, klockan är inte mycket, men av nån anledning är jag tokhungrig.
"Öppna dörren då, och gå och fixa en macka ditt dumma våp"
- Men nä! Riktigt så enkelt är det inte idag. Det är målare här och målar om i Köket, hallen, badrummet, grovköket och toaletten. Visst är det självklart att jag blir hungrig och bajsnödig? :p
Det har varit midsommar va? I wouldn't know eftersopm jag inte gjorde nåt vidare speciellt den dagen...
Dagen innan midsommar (läs: torsdag) hade vi förfest här hemma, och drog sedan till Rockbaren.
Det var mycket trevligt. Och kul eftersom jag inte varit ute sedan typ januari, februari eller nåt. Känns det som iallafall. GÅngen jag var ute med Marcus, Henke och Per... Nån av er som har koll?


Jaja. Hursomhelst. I Fredags åkte jag till Anna och Magnus på kvällen,
efter att ha mått görkass hela dagen. Så sov jag över där. På lördagkvällen åkte jag hem igen
, men bara för att packa lite och stuva in Sebbie i transportboxen. Sen tog vi spårvagn och tåg till Kållered.
Sebbie gillar dock inte att åka transportbur...


Sen sov jag där en natt till, innan jag åkte till Linnéa på söndag förmiddag. Senare fick jag även reda på att Ragge och Sebie försökte para sig (utan vidare framgång, men dock)
Jag hoppades ändå att det skulle gå att hålla isär dem, men på måndag eftermiddag brast mitt mod och jag bestämde mig för att Sebbie skulle hem. Så tidigt som attan gick jag upp i Tisdags morse, och åkte med Linnéa på samma buss som hon tog till Jobbet, klev av på kungsbacka station, och bytte till Tåget mot Gbg, gick av i Kållered och hämtade katten, åkte hem och diskade och städade (när Victor kommit hem fick jag hjälp av honom med, så jag gjorde det inte helt själv denna gången.)
Anledningen till städningen var, ja dels att det såg ut som en svinstia här (och det gör det fortfarande i vardagsrummet) och dels att det skulle komma målare onsdag morgon (läs: idag) som skulle tapetsera om i köket och hallen, samt måla om badrummen och grovköket.
De skulle komma vid åtta imorse. Jag hade ställt klockan på sju, och sedan tänkte jag snooza till kvart i... Tror ni då inte de kommer tjugo i!
Oc jag har inte ätit frukost... Stackars den som liten är...

Vid ett idag ska jag förmodligen till Liseberg, med Jessica och hennes bror, samt en kompis till honom. Per var också sugen på Liseberg sa han igår (kan man bli det om man jobbar där alltså?) så han skulle väl höra av sig till Jessica, så kankse vi träffas där... Det märker vi då.

Jag ska snart ha en EFIT-dag (ett foto i timmen), men idag funkar inte, för jag har redan varit vaken i två timmar, så då har jag fuskat. Sån't vill vi ju inte...

Take care!

Inga kommentarer: